- Top Stories

The Margin: One of Trump’s favorite networks just sued Rachel Maddow for $10 million – Top Stories

Last month, President Donald Trump, in a tweet blasting Fox News’ Shep Smith for not showering him with the right amount of praise, said that, “whenever possible, I turn to @OANN!” in reference to the San Diego-based One America News outlet.

He probably appreciates them even more now.

The staunchly conservative television network this week filed a $10-million defamation lawsuit against MSNBC’s Rachel Maddow, one of the media’s most vocal Trump critics, for calling the channel “paid Russian propaganda.”

The lawsuit alleges Maddow’s slam was in response to OAN President Charles Herring accusing Comcast of censorship for not carrying OAN because it “counters the liberal politics of Comcast’s own news channel, MSNBC.”

Not long after Herring sent the accusatory email to a Comcast CMCSA, -0.16% exec, Maddow opened her show by referring to a report about an OAN employee who also wrote for Sputnik News, which is tied to the Russian government.

“In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really literally is paid Russian propaganda,” she said. “Their on-air U.S. politics reporter is paid by the Russian government to produce propaganda for that government.”

OAN countered by saying Kristian Rouz was a freelancer for Sputnik, not a staff employee, and his work there had nothing to do with his work for OAN.

“One America is wholly owned, operated and financed by the Herring family in San Diego. They are as American as apple pie,” attorney Skip Miller said in a statement. “They are not paid by Russia and have nothing to do with the Russian government. This is a false and malicious libel, and they’re going to answer for it in a court of law.”

Check out Axios for a look at the lawsuit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *